عمومی, نکات دانستنی

هماهنگی عطر با لباس و استایل

عطر خود را با لباس و استایل خود هماهنگ کنید
4/5 - (1 امتیاز)

هماهنگی عطر با لباس و استایل یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. عطر بازتابی از استایل ما است، زیرا سبک پوشش به عطر مربوط می شود.بدیهی است که ایجاد یک سبک مؤثر و غیرمعمول مانند همه حوزه های هنری، نیازمند تجربه و دانش کافی و مناسب برای اجرا و ارائه خوب است. انتخاب عطر با توجه به لباس می تواند شخصیت شما را با توجه به سبک شما در ذهن دوستان و خانواده حک کند. قوانین ساده و نکات جذابی وجود دارد که به راحتی می توانید در زندگی روزمره خود با رعایت آنها به هدف خود برسید و شخصیتی جذاب ارائه دهید.

هماهنگی عطر با لباس و استایل

عطر با لباس و استایل

هماهنگی عطر با لباس و استایل افراد چگونه است 

مهم‌ترین نکته ای که در انتخاب عطر مناسب برای استایل خود باید در نظر بگیرید این است که باید آن را با توجه به میراث بویایی خود انتخاب کنید. میراث بویایی مجموع تمام بوها و مزه هایی است که در حافظه شما ثبت شده است. علاوه بر این که خوب لباس پوشیدن، یکی از موثرترین روش‌ها برای نشان دادن استایل و شخصیت شما است هماهنگی عطر با لباس و استایل نیز در خلق و خوی و روحیه شما تاثیر بسزایی دارد.

اولین خصوصیتی که دیگران را در حین تعامل با آن ها می سنجید، بویی است که از شما استشمام می کنند. این رایحه اعتماد به نفس شما را بالا می برد و به طرف مقابل شما اطمینان و امنیت می دهد و شما را در نظر او قابل احترام و قابل اعتماد می کند.

هرکسی عطر خود را بر اساس معیارهای مختلف مانند فصول، شخصیت، سن یا بوی خاصی که دوست دارد، انتخاب می کند. اما باید توجه داشت که عطر یک اکسسوری بسیار مهم و قدرتمند است. به همین دلیل باید با استایل شما مطابقت و تکمیل شود، در غیر این صورت می تواند شخصیت و استایل شما را تحت الشعاع قرار دهد.

انواع استایل های متناسب با عطرهای ایده آل

شما می توانید سبک منحصر به فرد و جلوه های بصری خود را با سبک های مختلف بسازید و کار نهایی را به یک عطر خاص بسپارید. بدین ترتیب، یک سبک شگفت انگیز به لطف عطری فراموش نشدنی حفظ می شود. در این‌جا هماهنگی عطر با لباس و استایل را با چند سبک و عطر ایده آل نشان می دهیم.

سازگاری عطر با لباس و استایل

سازگاری عطر با لباس و استایل

  1. سبک تابستانی

شما در خریدن عطر آزاد هستید، اما در واقع باید عطری را بخرید که به بهترین وجه با شخصیت شما سازگار باشد، همچنین می توانید عطرهای مخالف را نیز امتحان کنید که می توانند نظر و احساس شما را تغییر دهند. اگر نیاز به کمی تغییر دارید، با بوی شیرین و ملایم شروع کنید و پس از مدتی می توانید این نوع بوها را تحمل کنید. برای استایل تابستانی می‌توان به دو عطر گوچی بلوم (Gucci bloom)زنانه و رفلکشن من (Reflection Man) آمواج مردانه اشاره کرد.

  1. سبک کلاسیک

اگر استایل کلاسیک، جاودانه و شیک دارید و اغلب کت و شلوارهای سبک، ژاکت های کلاسیک، بلوز و کت های راسته یا بالرین می پوشید، بوی خانواده عطر فوژه که شامل بوی برگ سرخس و برگ های معطر است، بهترین انتخاب برای شما است.  بهترین عطر بر اساس استایل کلاسیک می ‌تواند عطر لا فوژه رویال هوبیژانت برای آقایان و Libre ایو سن لوران و  Mon Guerlain  زنانه باشد.

  1. سبک اسپرت

برای افرادی که ظاهری اسپرت و غیررسمی دارند و معمولا کت و شلوار و دویدن یا شلوار جین و پیراهن ساده می پوشند، عموماً استایل اسپرت را بیشتر می پسندند. عطرهایی که با غلظت کمتر از ادو پرفیوم که در دسته ادکلن‌ها قرار می گیرند، برای این افراد گزینه مناسبی هستند. در واقع بسته به سلیقه خود می توانید با رایحه ای سنگین استایل اسپرت خود را مطرح کنید. عطر Dior Homme Intense مخصوص آقایان و عطر ورساچه برایت کریستال زنانه برای استایل اسپرت گزیده مناسبی هستند.

  1. سبک وینتج

اگر معمولاً روسری های ساتن، ژاکت های ترمه و مقرنس می پوشید، می توانید ظاهری قدیمی اما چشمگیر داشته باشید که در حال حاضر بسیار مد روز است. این ظاهر با عطرهای آلدهیدی که از محصولات مصنوعی ساخته شده اند بسیار خوب است. عطرهایی مانند عطر بهاری Chanel و اول ون کلیف برای این سبک مناسب هستند.

  1. سبک کژوال

سبک کژوال ظاهری محتاطانه و کم خطر است به این معنا که با این سبک لباس کمتر اشتباه می کنید. سبک کژوال را می توان در محیط کار، جلسه و ملاقات دوستانه استفاده کرد. افرادی که رنگ های پاستلی و ملایم را ترجیح می دهند، رایحه های گلی و پودری را بهترین انتخاب برای استایل خود می دانند. عطر کنزو فلاور زنانه و ولنتینو اومو اینتنس مردانه برای افرادی که از سبک کژوال پیروی می کنند، گزینه مناسب است.

عطر خود را با لباس و استایل خود هماهنگ کنید

عطر خود را با لباس و استایل خود هماهنگ کنید

سخن آخر درباره هماهنگی عطر با لباس و استایل

اگر مناسب ترین عطر را برای استایل خود می خواهید، توصیه می کنیم به زمان استفاده از آن و هماهنگی عطر با لباس و استایل فکر کنید. به عبارت دیگر باید عطری را انتخاب کنید که برای لباس های روزانه یا شب شما مناسب باشد. به طور کلی شما در طول روز از عطرهایی استفاده می کنید که سبک هستند. برعکس در هنگام شب عطرهای شیرین و فریبنده مانند Jean Paul Gaultier’s Scandal برای زنان و آزارو وانتد برای مردان می توانند انتخابی عالی برای گردش شبانه و میهمانی ها در شب باشند.

سوالات متداول درباره هماهنگی عطر با لباس و استایل

1-عطر روز و شب چه تفاوتی با هم دارند؟

عطرهای سبک مانند مرکبات، نت های گلی و اقیانوس در طول روز دارای عملکرد خوبی هستند.  در حالی که عطرهای با غلظت بالا بر اساس نت های سنگین تر مانند نت های چوبی و شرقی معمولا برای شب مناسب هستند.

2-چگونه با توجه به شخصیت خود عطر را انتخاب می کنید؟

عطر بازتابی از استایل ما است، زیرا استایل با عطر رابطه مستقیم دارد به عبارت دیگر مد و عطر یکدیگر را تکرار می کنند. بنابراین افراد عطر خود را بر اساس معیارهای مختلف انتخاب می کنند.

3-آیا می توان از یک نوع عطر در تمام ساعات شبانه روز استفاده کرد؟

در تابستان، عطرهایی با رایحه های تازه و با طراوت بهترین عملکرد را دارند. اما برای ماندگاری در دمای سرد زمستان، یک رایحه قوی لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *