عمومی, نکات دانستنی

عطر و ادکلن چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت های عطر و ادکلن در چیست؟
4/5 - (1 امتیاز)

عطر و ادکلن چه تفاوتی با هم دارند؟ عطر، ادکلن و اسپری بدن اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما هر محصول منحصر به فرد است و عملکرد خاصی را انجام می دهد. ممکن است گیج شوید و بپرسید تفاوت ادکلن و اسپری بدن چیست؟ همچنین ممکن است تعجب کنید که چرا عطر گرانتر از اسپری بدن است.

برای دانستن تفاوت بین عطر، ادکلن و اسپری بدن، مهم است که هدف هر محصول را درک کنید. بیا یک نگاهی بیندازیم.

عطر و ادکلن چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت عطر و ادکلن

عطر چیست؟

عطر مخلوطی از الکل، آب و روغن‌های ضروری است که برای ایجاد رایحه‌ای مطبوع به بدن مالیده می‌شود. عطرها بر اساس غلظت اسانس موجود در مخلوط به دسته هایی تقسیم می شوند. به زبان ساده، نوع عطر با نسبت آب، اسانس و الکل موجود در مخلوط تعیین می شود.

امروزه این دسته بندی ها می توانند بین برندهای مختلف متفاوت باشند. برخی از عطرسازان نسبت ها را برای آزمایش و ایجاد رایحه های مختلف تنظیم می کنند. طیف گسترده ای از اسانس ها در عطرسازی استفاده می شود، مانند یاس، رزماری، روغن مرکبات و اسطوخودوس. آنهایی که غلظت روغن بیشتری دارند بوی قوی تر و ماندگاری بیشتری دارد.

انواع عطر

خارج از این لیست، انواع مختلفی از عطرها مانند اسپری و افترشیو وجود دارد. عطرهای با کیفیت بالا می توانند هزینه قابل توجهی داشته باشند، بنابراین انجام تحقیقات قبلی شما را تضمین می کند که نوع عطر مورد نظر خود را دریافت کنید. در کنار انواع عطر، نت‌های رایحه‌ای نیز وجود دارند که رایحه نهایی را تعیین می‌کنند.

عطر یا پرفیوم (perfume) چیست؟

چیزی که معمولاً به عنوان عطر یا پرفیوم توصیف می شود، بیشتر به عنوان عطر خالص شناخته می شود. این عطر یکی از مجلل ترین عطرها به شمار می رود و حاوی بیشترین غلظت روغن در حدود 20 تا 30 درصد است. این امر می تواند به ویژه در عطرهای خالص صادق باشد. این عطر ماندگاری بالایی دارد و بوی آن معمولا بین شش تا هشت ساعت ماندگاری دارد.

با غلظت روغن بیش از 20 درصد، احتمالاً متوجه پخش شدن عطر خود از صبح تا شب خواهید شد. پرفیوم دارای بالاترین غلظت و ماندگارترین رایحه در بین انواع مختلف حدود شش تا هشت ساعت است. اما بالاترین قیمت را نیز دارد.

افرادی که پوست حساسی دارند ممکن است هنگام استفاده از عطرها عملکرد بهتری داشته باشند زیرا محتوای الکل بسیار کمتری نسبت به انواع دیگر عطرها دارند و بنابراین کمتر احتمال دارد پوست خود را خشک و ایجاد آلرژی کنند.

 ادو پرفیوم (EDP) چیست؟

دومین عطر بالاترین غلظت (EDP)با غلظت روغن بین 15 تا 20 درصد است. به طور متوسط، شما می توانید چهار تا پنج ساعت کار سخت را از عطر خود دریافت کنید. صرف نظر از مناسبت، این نوع عطر می تواند قابل اعتمادتر از سایر عطرها و نسبتاً ارزانتر از عطر باشد.

تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

تفاوت های عطر و ادکلن

ادوتویلت (EDT)چیست؟

ممکن است متوجه شوید که عطر شما تحت نام(EDT) درج شده است. این عطر با غلظت 5% و 15% اسانس لطیف تر است. این عطر معمولا دو تا سه ساعت روی شما ماندگاری دارد.

غلظت آن بین 5 تا 15 درصد است. این عطر ارزان تر از EDP است و یکی از محبوب ترین عطرهای موجود است. آنها معمولاً 2-3 ساعت دوام می آورند و برخی برای استفاده در روز مناسب در نظر گرفته می شوند (در حالی که EDP ها برای استفاده در عصر مناسب هستند).

می‌توانید یک ظرف کوچک از آن داشته باشید که بیشتر اوقات آن را با خود حمل کنید.

ادکلن(EDC) چیست؟

ادکلن گاهی اوقات به عنوان یک عطر مردانه شناخته می شود، اما در واقع فقط یک نسخه سبک تر از ادو تویلت است. ادکلن دارای غلظت روغن خیلی کمتری نسبت به عطر  معمولاً بین 2 تا 4 درصد است. بوی ادکلن زیاد ماندگار نیست. معمولا دو تا سه ساعت روشن می ماند.

(EDC) دارای غلظت عطر بسیار کمتری نسبت به EDT است که دارای محتوای الکل بالاتری است (حدود 2٪ تا 4٪) و بنابراین ارزان تر از موارد فوق است. به طور کلی تا دو ساعت طول می کشد.

ادکلن‌ها معمولا در بطری های بزرگتری نسبت به عطرها عرضه می شوند زیرا نیاز به استفاده بیشتر از این عطرها دارید.

اسپری بدن چیست؟

غلظت مواد به کار رفته در اسپری بدن رقیق تر است از انواع عطرها است و بوی ملایم و ماندگاری کمتری دارد و معمولا به عنوان دئودورانت برای ساعات ورزشی استفاده می‌شود.

تفاوت عطر و ادکلن

در ادامه تفاوت‌های کلیدی بین عطر و ادکلن را بررسی می‌کنیم، دو اصطلاحی که اکثر مردم با آن‌ها مواجه می‌شوند اما اغلب آنها را اشتباه می‌گیرند. درک تفاوت بین عطر و ادکلن می تواند مشکلات انتخاب شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشد. از غلظت اسانس ها گرفته تا قوام، رایحه و مناسبت آنها، هر کدام دارای خواص منحصر به فردی هستند که نیازها و ترجیحات متفاوتی را برآورده می کنند. بنابراین چه به دنبال عطری مجلل و چه ادکلنی با طراوت باشید، اکنون با اطمینان و آگاهی بیشتری انتخاب خود را انجام خواهید داد.

غلظت

یکی از تفاوت های اصلی عطرها و ادکلن ها غلظت اسانس ها است. عطر دارای غلظت بالاتری است، معمولاً 20 تا 30 درصد. از طرف دیگر کلن غلظت بسیار سبک تری دارد که معمولاً بین 2 تا 4 درصد است.

طول عمر

با توجه به تفاوت غلظت، ماندگاری عطر بیشتر و ماندگاری بین شش تا هشت ساعت تعجب آور نیست. فرمول سبک تر ادکلن آن را به گزینه ای زودگذر تبدیل می کند که معمولاً دو تا چهار ساعت دوام می آورد.

ارتباط بین جنسیت ها

به طور سنتی، عطر برای زنان به بازار عرضه می شد، در حالی که ادکلن برای مردان تولید می شد. با این حال، صحنه عطرهای مدرن تشخیص می دهد که رایحه ها جنسیت ندارند.

پیچیدگی رایحه

عطرها معمولاً حاوی رایحه‌های پیچیده‌ای از بو‌های بالایی، میانی و پایه هستند که با گذشت زمان ایجاد می‌شوند تا تجربه بویایی پیچیده‌تری را ارائه دهند. ادکلن اغلب رایحه‌ های کمتری دارد و تمایل دارد ساده تر باشد و مشخصات معطر ساده تری ارائه دهد.

تفاوت های عطر و ادکلن در چیست؟

عطر و ادکلن چه تفاوت های دارند

قیمت

عطرها معمولاً به دلیل غلظت بیشتر اسانس ها و ماندگاری طولانی تر از ادکلن گران تر هستند. در حالی که سرمایه گذاری اولیه ممکن است گران باشد، بسیاری آن را هزینه ای ارزشمند برای به دست آوردن بوی ماندگارتر می دانند.

مناسبت

ادکلن به طور کلی غیر رسمی و مناسب برای استفاده روزمره یا محیط های اداری است. عطرها با قدرت ماندگار و پیچیدگی خود، اغلب برای مناسبت های خاص و مناسبت های عصر وشب استفاده می شوند.

سخن نهایی درباره این که عطر و ادکلن چه تفاوتی با هم دارند؟

امیدواریم این راهنما تفاوت بین عطر و ادکلن را برای شما توضیح داده باشد.

سوالات درباره این که عطر و ادکلن چه تفاوتی با هم دارند؟

1- تفاوت اسپری و عطر چیست؟

اسپری بدن مستقیماً روی بدن شما اعمال می شود نه روی لباس شما. نه تنها بوی خوبی دارید بلکه احساس تازگی نیز می کنید. همچنین معمولاً برای استفاده روزانه گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به عطر است.

2- تفاوت بین اسپری های دئودورانت و ضد عرق بدن چیست؟

دئودورانت بوی بد عرق را می‌پوشاند. اما ضد عرق معمولا برای جلوگیری از عرق کردن استفاده می‌شود و برخلاف ضد تعریق ها، دئودورانت ها مانع از تعریق شما نمی شوند. از طرفی از ضد تعریق ها برای کاهش میزان عرق ترشح شده از بدن استفاده می شود.

3- تفاوت عطر و ادو تویلت چیست؟

 به طور کلی، ادو تویلت ها نسبت به عطر ها سطح تعامل کمتری دارند. معمولا میزان روغن خوشبوی خالص برای ادو تویلت 7-15٪ و حدود 15-20٪ برای عطر است. به طور کلی، چیزی که به عنوان عطر به بازار عرضه می شود، قوی تر یا ماندگارتر از ادو تویلت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *