عمومی, نکات دانستنی

تاثیر عطر بر خلق و خو و شخصیت

تاثیر عطر بر خلق و خو و شخصیت
Rate this post

شاید عجیب به نظر برسد اگر بدانید روانشناسان ثابت کرده اند که تاثیر عطر بر خلق و خو و شخصیت افراد بسیار زیاد است. بنابراین با توجه به این که این عطر و بو ها می توانند تاثیرات زیادی بر ذهن و روح افراد یک جامعه بگذارند، انتخاب یک رایجه مناسب از آن ها بسیار مهم و حیاتی است.

این مسئله برای برخی از افراد ممکن است مبهم و یا پیچیده باشد اما با مطالعه کامل این مقاله می توانید به تاثیرات مستقیم این محصولات بر خلق و خوی افراد پی ببرید.

تاثیر عطر بر شرایط روحی

تاثیر عطر بر شرایط روحی

تاثیر عطر بر خلق و خو و شخصیت

می خواهید با میزان تاثیر عطر بر خلق و خو و شخصیت افراد آشنا شوید؟ در گذشته های دور بدون آن که از تاثیر عطر ها بر خلق و خوی افراد مطلع باشند، از گیاهان معطر برای بهبود شرایط روحی و جسمی افراد استفاده می کردند.

با گذشت زمان پژوهشگران متوجه شدند که این مواد به طور مستقیم بر شخصیت افراد تاثیر گذاشته و می تواند شرایط روحی آن ها را بهتر کرده و یا این که بدتر کند. این مواد از طریق حس بویایی بر تعادل روانی و عاطفی افراد اثر می گذارد.

محققین دریافته اند که اطلاعاتی که توسط این حس دریافت می شود، در ضمیر ناخودآکاه افراد قرار گرفته می شود. این پیام ها وارد سیستم لیمبیک ما شده و از این طریق بر روح و روان ما تاثیر می گذارند.

طبق تحقیقات انجام شده، برخی از این محصولات می توانند استرس را کاهش داده و فرآيند خواب را بهبود ببخشند. بعضی از این مواد آرامش بخش بوده و بعضی دیگر از آن ها تحریک کننده و یا استرس زا هستند.

قدرت و تاثیر عطر ها بر روح انسان

علم آروماکولوژی یکی از علومی است که در این زمینه فعایت می کند. از این رو همواره در تلاش است تا به بررسی تاثیر عطر بر خلق و خو و شخصیت بپردازد.

طبق نتایجی که توسط این علم به دست آمده است، میزان تاثیرات این عطرها به قدری زیاد است که می تواند افسردگی های مختلف را در افراد کاهش داده و یا این که به بهبود شرایط روحی آن ها کمک کند.

کشور ژاپن اولین کشوری بود که به این موضوع توجه کرده و آن را مورد بررسی قرار داد. در مراکز اداری این کشور عطرهای خوشبویی پخش می شود تا حس نشاط و شادابی را در افراد افزایش داده و از این طریق کارآیی کارمندان را ارتقاء بخشند. مهم ترین تاثیرات عطرها بر روح و روان انسان ها عبارت‌اند از:

  • افزایش هوشیاری

رایحه هایی مانند نعناع، لیمو و دارچین می توانند در این مورد بسیار موثر باشند. این رایحه ها می توانند تمرکز شما را افزایش داده و در نتیجه راندمان کاری شما را بیش تر کنند.

  • آرامش

رایحه های اسطوخودوس، بابونه، گل رز و پلانگ از مهم ترین عطر هایی هستند که می توانند در این زمینه موثر باشند. این رایحه ها ذهن آشفته شما را آرام کرده و کیفیت خواب را نیز بهبود می بخشند.

  • نشاط

رایحه های زنجبیل، لیمو و گریپ فروت از برترین و موثر ترین عطر هایی هستند که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات احساس سرزندگی در شما ایجاد کرده و نشاط و شادابی را در شما تقویت می کنند.

شادابی روح با عطر

شادابی روح با عطر

  • انرژي مثبت

با استفاده از این محصولات می توانید انرژي مثبت را در خود تقویت کرده و به بهبود خلق و خوی کمک کنید. برای این کار می توانید از رایحه هایی مانند یاس، رزماری، وانیل و یا چوب صندل استفاده کنید.

  • احساس انگیزه

برای این که در طول روز انگیزه خود را افزایش داده و برای انجام کار ها اراده قوی تری داشته باشید نیز می توانید از این محصولات استفاده کنید. رایحه های ریحان، ترنج، جوز هندی و به لیمو می توانند این حس را در شما تقویت کرده و از این طریق به شما کمک کنند تا به فرد موفق تری تبدیل شوید.

راهنمای انتخاب عطر برای اثر بخش بیش تر بر خلق و خو

حال که با تاثیر عطر بر خلق و خو و شخصیت آشنا شدید، خوب است بدانید که برای اثر بخشی بیش تر این محصولات باید ابتدا به نوع نیاز خود توجه کنید.

همان طور که می دانید هر یک از رایحه به گونه خاصی بر روح و ذهن انسان اثر می گذارند و شما باید با توجه به نوع کارآیی که برای آن ها در نظر گرفته اید، نمونه مناسبی را انتخاب کرده و خریداری کنید.

مرکبات برای تحریک انرژي

اگر می خواهید با استفاده از این محصولات سطح انرژي خود را افزایش دهید، از این رایحه ها استفاده کنید. این نوع عطر ها برای زمان هایی که احساس ناراحتی می کنید و یا این که ذهن شما به مسئله خاصی درگیر شده است، کارآیی بسیار زیادی دارد.

اسطوخودوس آرامش بخش

اگر به دنبال یک رایحه آرامش بخش هستید می توانید این ماده را برای خرید انتخاب کنید. این رایحه اضطراب را تسکین داده و ذهن آشفته شما را آرام می کند. علاوه بر آن، این رایحه می تواند خواب شبانه با کیفیتی برای افراد رقم بزند.

نرولی، یک مانع استرس

اگر به دنبال عطری برای کاهش استرس هستید، این محصول می تواند انتخاب مناسبی باشد. این رایحه که از شکوفه پرتقال تلخ به دست می آید، احساسات شما را کنترل کرده و تا حدود زیادی استرس را از شما دور می کند.

تجربه آرامش با یلانگ یلانگ

این محصول به عنوان داروی قوی ضد افسردگی شناخته شده است و بسیار آرامش بخش است. بنابراین برای داشتن یه روز آرامش بخش و یک شب آرام می توانید این عطر را استشمام کنید.

نعناع نیروبخش است

اگر در طول روز حس و حال انجام کار ها را ندارید و انرژي خود را از دست داده اید، این عطر می تواند به شما کمک کند. برای این کار لازم نیست حتما ادکلنی با رایحه نعناع خریداری کنید، بلکه کافیست کمی روغن نعناع بر روی مچ دست خود ریخته و مدام آن را بو کنید.

خلق و خوی مثبت با عطر

خلق و خوی مثبت با عطر

کلام آخر درباره تاثیر عطر بر خلق و خو و شخصیت

برای بررسی میزان تاثیر عطر بر خلق و خو و شخصیت تحقیقات زیادی انجام گرفته است. طبق نتایجی که از این پژوهش ها به دست آمده است، رایحه های مختلف این محصولات می توانند به طور مستقیم بر روی خلق و خوی افراد تاثیر بگذارند.

برخی از آن ها در کاهش استرس موثر بوده و بعضی دیگر به افزایش سطح انرژي و انگیزه در افراد کمک می کنند. شما باید ابتدا روح و روان و شخصیت خود را بشناسید و سپس برای بهتر شدن حالات روحی خود یک و یا چند نمونه از این محصولات را خریداری کنید.

سوالات متداول برای تاثیر عطر بر خلق و خو و شخصیت

1.آیا استفاده از عطر ها می تواند در افزایش اعتماد به نفس افراد نیز موثر باشد؟

بله، با استفاده از این محصولات بدن شما خوشبو تر شده و در نتیجه در اجتماع شما به فرد جذاب و خوش تیپ تری تبدیل خواهید شد. همه این عوامل سبب می شود تا حس بهتری نسبت به خود پیدا کرده و اعتماد بنفس بیش تری داشته باشید.

2.عطر ها در قرار های عاشقانه چه نقشی ایفا می کنند؟

استفاده از این محصولات در قرار های عاشقانه می تواند به رمانتیک تر شدن فضا کمک کند و حس جذابیت و هیجان را در طرف مقابل ارتقاء می بخشد.

3.آیا عطر ها می توانند در تقویت حافظه افراد نیز موثر باشند؟

بله، طبق تحقیقات انجام شده برخی از این محصولات می توانند به تقویت حافظه کمک کرده و از بروز آلزایمر در افراد جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *