عمومی, نکات دانستنی

انتخاب عطر مناسب برای کودکان

انتخاب چندتا عطر ویژه کودکان
4/5 - (2 امتیاز)

آیا به دنبال یک هدیه برای فرزندان خود هستید؟ خرید عطر مخصوص کودکان می‌تواند بهترین گزینه برای خوشحال کردن آنها باشد. عطر کودکان حاوی الکل یا سایر محرک های قوی نیستند و رایحه آن معمولاً سبک تر است و بیشتر یادآور گل ها یا میوه ها است. همچنین می توانید عطری را انتخاب کنید که با شخصیت کارتونی یا مجموعه فیلم مورد علاقه فرزندتان مانند: سیندرلا، پاندا کونگ فو کار، ماشین ها، فروزن یا مرد عنکبوتی مرتبط باشد. به دلیل اهمیت موضوع، در این مقاله به نکات لازم برای انتخاب عطر مناسب کودکان می‌پردازیم.

فروشگاه 4sperfume اولین و بزرگترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن در ایران است. آن‌ها عطرها و ادکلن‌های معتبر و اصلی را با بهترین قیمت‌ها عرضه می‌کنند منجمله لالیک انکر نویر که یکی از بی نظیر ترین ادکلن ها به حساب می آید.

انتخاب عطر مناسب برای کودکان

عطر مناسب برای کودکان

فرمولاسیون عطر مناسب کودکان

در سال های اخیر مقررات مربوط به عطرهای کودکان بسیار سخت گیرانه شده است و در حال حاضر برخلاف تصور قبلی، مواد بسیار کمی از این عطرها مجاز است. به عنوان مثال، هیچ نت طبیعی مرکبات در عطر مخصوص کودکان به کار گرفته نمی‌شود. در واقع، محصولات طبیعی می توانند باعث عدم تحمل یا آلرژی شوند. بنابراین برای تولید کنندگان عطر که در برابر عطر کودکانه محدود به لیست بسیار محدودی از مواد تشکیل دهنده است ، فرمولاسیون عطر مناسب برای کودکان، بسیار پیچیده و محدود به معنای حداکثر یک، دو یا سه ماده طبیعی است.

چالش پیش روی عطرسازان این است که موفق شوند عطر کودک را در حالی که فرمول را با ترکیبات طبیعی بسیار کم یا بدون آن تنظیم می‌شود، خیلی طبیعی نشان دهند. محصولات مصنوعی نیز می توانند آلرژی ایجاد کنند و در چارچوب مقررات سختگیرانه در مورد عطرهای کودک استفاده می‌شوند. علاوه بر این، کودکان بسیار کوچک پوستی شکننده و نازک دارند. بنابراین، یک ماده، حتی در مقادیر کم، ممکن است در غلظت های بالایی وارد بدن نوزاد شوند و به سادگی از طریق تماس با پوست وارد بدنشان شوند.

چگونه عطر مناسب کودکان را انتخاب کنیم؟

یک عطر خوب انتخاب شده ، با رایحه هایی که بر اساس PH پوست تغییر می کند به عنوان پوست دوم عمل می کند. بنابراین، پیش بینی اینکه کودک خردسال در اولین خرید، عطر مناسب خود را پیدا کند دشوار است.

کودک باید عطر را مانند بزرگسالان از طریق گوش، روی مچ دست و روی گردن خود بمالد اما شما اینکار را بر روی بدن خود انجام دهید و سپس از او بخواهید تا انتخاب کند و هرگز عطر را روی پوست مستقیم کودک نزنید.

میراث بویایی ما از سنین بسیار پایین به خصوص قبل از هفت سالگی ساخته می شود و در حافظه ما تثبیت می شود و سپس از طریق تجربیات، سفر، تماس با طبیعت، ذائقه ها و سایر اکتشافات بویایی و چشایی ما غنی می شود. حتماً با کودک عطری انتخاب کنید تا دقیقاً همان چیزی را بخرید که او بیشتر دوست دارد.

انتخاب عطر خوب برای کودکان

عطر خوب برای کودکان

در حالت ایده آل، قبل از انتخاب عطر کودک، باید ترکیب محصول را با اپلیکیشن های موبایلی مانند یوکا بررسی کنید. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که در عطری که قصد خرید آن را دارید، مواد حساسیت زا وجود ندارد. از جمله، بررسی کنید که عطرها ضد حساسیت، فتالات، بدون پارابن و فنوکسی اتانول باشند.

عطر کودک باید روی لباس زده شود نه روی پوست. در ضمن عطری که از نظر بی ضرر بودن کامل بررسی کرده اید فقط از 3 سالگی روی لباس ها اسپری می شود.

از سن 7/8 سالگی، بچه ها تمایل به عطری دارند که حس ورود به دنیای نوجوانان را در آنها ایجاد می کند.

همیشه باید به سراغ رایحه های تازه و ملایم بروید، اما آنها ممکن است حاوی نت های میوه ای باشند.

عطر بچه گانه باید دارای گواهینامه مناسبی باشد که بالاترین کیفیت محصول را تایید می کند. قبل از خرید، باید ترکیب را با دقت بخوانید، زیرا باید عاری از الکل و طعم های مصنوعی باشد. در ترکیب عطرهای کودکان فقط باید اجزای ضد حساسیت وجود داشته باشد.

کودکان به راحتی می توانند بوهای ساده را درک کنند (مثلاً میوه های روشن یا سایه های تازه گل). رایحه هایی با عطر سنگین و غنی، در این مورد، کاملا غیر قابل قبول هستند و آنها روان کودک را افسرده و خسته می کنند.

باید توجه ویژه ای به بطری عطر شود که برای ایمنی کودک باید از پلاستیک نشکن ساخته شود.

فواید عطر مناسب کودکان

کارشناسان بر این باورند که عطرها نقش ویژه ای در رشد نوزادان و کودکان ایفا می کنند. آنها نه تنها حس بویایی کودکان را تقویت می کنند، بلکه منبعی از احساسات جدید و هیجان انگیز هستند. عطرهای کودکانه تفکر تخیلی را توسعه می دهند. رایحه ای مطبوع کودک را جذب می کند و خودیابی و کسب تجربه حسی جدید را به شکلی محجوب تحریک می کند. علاوه بر این، روند خرید عطر همراه کودک، دارای ارزش آموزشی عملی است و به شما می آموزد که از خود مراقبت کنید و سلیقه خوب را پرورش دهید.

روانشناسان توصیه های کلی برای والدینی که می خواهند از عطر برای تقویت حس بویایی کودکان خود استفاده کنند، ارائه کرده اند. در مجموع باید به کودکان رایحه های ملایم ارائه کرد که تفکر تخیلی را تحریک می کند. عطرهای کودکان باید منعکس کننده رایحه های طبیعی مانند گل ها، مزارع، مرکبات و جنگل باشند. چنین عطرهایی دنیای درون را پر می کند و کودک را با برداشت های جدید پر می کند.

عوارض استفاده از عطر نامناسب برای کودکان

به هیچ وجه نباید عطرهای کودکان همراه اسانس باشد. بسیاری از این محصولات باعث ایجاد حساسیت در کودکان می شوند و همچنین می توانند باعث اختلال در عملکرد سیستم تنفسی و مشکلات پوستی شوند.

اکثریت قریب به اتفاق عطرهای کودکان بوی بسیار تندی دارند (ترکیب شامل نت های وانیل و همچنین توت فرنگی و سایر میوه‌ها است). طعم های بسیار شیرین، عمیق، تند و غنی، بر رشد حس بویایی کودکان تاثیر منفی دارد. بنابراین در انتخاب درست رایحه‌ها باید به آن توجه کرد.

انتخاب چندتا عطر ویژه کودکان

چندتا عطر ویژه کودکان

معرفی چند برند عطر مناسب کودکان

امروزه عطرهای بسیاری مناسب نوزادان و کودکان تولید شده است که به طور خاص برای آنها طراحی شده است، مانند:

  • Eau Bonpoint
  • Ptisenbon Givenchy
  • Baby Touch Burberry
  • Baby Guerlain
  • Les parfums de la marque Kaloo
  • Les parfums de la marque Jacadi
  • Little Woman Ikks
  • Young Man Ikks
  • Jeune Homme Jacadi
  • Mademoiselle Jacadi
پاسخ نهایی درباره انتخاب عطر مناسب برای کودکان

کودکان عطر و ادکلن مخصوص به خود را دارند. رایحه‌های تازه و دلپذیر است که نمی‌توانید از استشمام آن دست بکشید. عطر ایده آل کودک خود را از میان طیفی از برندهای پرفروش معتبری که با دقت انتخاب شده اند پیدا کنید. عطر مناسب کودکان رایحه های ملایم و بدون الکل دارند که به پوست لطیف کودکان آسیب نمی‌زنند و آنها را دچار حساسیت نمی‌کنند. بد نیست مقاله نکات انتخاب عطر مناسب برای هدیه را هم مطالعه کنید.

سوالات درباره انتخاب عطر مناسب برای کودکان

1- کدام عطر را برای کودکان انتخاب کنیم؟

عطرهای کودکان بوی کودکی را تداعی می کنند. بنابراین، رایحه های آن باید همیشه بسیار تازه و شیرین باشد. یک عطرساز باید در هنر ترکیب بندی مهارت بالایی داشته باشد تا عطرها را به شیوه ای سبک، ظریف و دلنشین و بدون اسانس برای کودکان تولید کند.

2- آیا انتخاب عطر مناسب کودکان ضروری است؟

اگرچه الزامات تولید عطرهای بچه گانه بسیار سخت گیرانه است و استفاده از مواد مضر برای سلامتی کودک ممنوع است، اما والدین باید در انتخاب عطر مناسب کودک دقت کنند.

3- چه عطری برای کودکان مفید است؟

برای کودکان عطری باید خرید که مورد پسند او است . به طور مثال عطرهای هسپاید انتخابی عالی برای عطر کودکانه هستند. نت های مرکبات از جمله گریپ فروت، نارنگی و پرتقال حسی تازه و نشاط آور به عطر می بخشد و راهی ایده آل برای ایجاد انگیزه در کودک شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *