عمومی, نکات دانستنی

نحوه استفاده صحیح از عطر و ادکلن

شیوه مصرف صحیح‌ از عطر‌ و ادکلن
4/5 - (1 امتیاز)

افرادی که به ظاهر و جذابیت خود اهمیت می دهند همیشه از عطر و ادکلن استفاده می کنند. این محصولات جایگاه ویژه ای در میان افراد دارند و استفاده از آن ها از گذشته مرسوم بوده است. عطرها و ادکلن ها دارای رایحه های متنوعی هستند و شما می توانید بر اساس سلیقه خود نوع مناسب آن ها را انتخاب کنید.
نحوه استفاده صحیح از عطر و ادکلن در افزایش ماندگاری آن ها تاثیر بسزایی دارد به همین علت همه ما باید با آن آشنایی داشته باشیم. اگر شما نیز تمایل دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید با سایت 4sperfume همراه باشید!

نحوه استفاده صحیح از عطر و ادکلن

استفاده صحیح از عطر و ادکلن

نکات مهم استفاده از عطر و ادکلن

  • زدن عطر در نقاط گرم بدن

عموما توصیه می شود عطر را در نقاط گرم بدن بزنید. گرما کمک شایانی به پخش شدن رایحه عطر می کند. زمانی که در نقاط گرم بدن از عطر استفاده می کنید گرما باعث می شود که با مواد شیمیایی بدن شما ترکیب شده و رایحه آن به نوعی توسعه پیدا کند. از میان نواحی گرم بدن میتوان به مواردی مانند ساعد، گردن، نقاط نبض، قفسه سینه و داخل آرنج اشاره کرد. گرمای بدن می تواند به عنوان یک پخش کننده طبیعی عطر عمل کند.

  • مرطوب کردن پوست

جالب است بدانید که رطوبت می تواند به ماندگاری عطر کمک کند. یکی از روش های استفاده صحیح از عطر و ادکلن این است که از یک لوسیون یا روغن بدن بدون عطر کمک بگیرید و آن را در نقاط نبض خود بمالید. این رطوبت باعث می شود که ماندگاری عطر و ادکلن تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

  • اسپری کردن از راه دور

برای استفاده صحیح از عطر و ادکلن بهتر است آن را از راه دور اسپری کنید. عموما توصیه می شود شیشه عطر را حداقل ۵ تا ۷ اینچ با فاصله از پوست خود نگه دارید. این کار موجب می شود که عطر به صورت کاملا یکنواخت پخش گردد و عملکرد بهتری داشته باشد.

  • عدم استفاده بیش از حد

هرگز از عطر بیش از اندازه استفاده نکنید. استفاده بیش از حد باعث آزار اطرافیان شما می شود و نتیجه عکس خواهد داد. یک رایحه ملایم می تواند هم برای شما و هم برای اطرافیانتان خوشایندتر باشد.

  • استفاده مجدد در صورت نیاز

ماندگاری عطرها با یکدیگر متفاوت است. برخی از عطرها ماندگاری زیادی دارند اما بعضی دیگر در مدت زمان کوتاهی از بین می روند. چنانچه بوی عطرتان از بین رفت توصیه می کنیم مجددا از آن استفاده نمایید.

  • خودداری کردن از مالیدن مچ دست

یکی از باورهای اشتباهی که در مورد عطر وجود دارد این است که مالیدن مچ دست پس از استفاده از این محصولات در افزایش ماندگاری آن ها تاثیر دارد. انجام این کار باعث تجزیه شدن مولکول های عطر می شود و ماندگاری آن را تا حد زیادی کاهش می دهد. اگر قصد استفاده صحیح از عطر و ادکلن را دارید توصیه می کنیم این کار را انجام ندهید.

روش مصرف درست از عطر‌ و ادکلن

روش مصرف درست از عطر‌ و ادکلن

روش های مراقبت صحیح از عطر و ادکلن

تنها استفاده صحیح از عطر و ادکلن نیست که مهم است بلکه مراقبت از آن ها نیز اهمیت زیادی دارد. در ادامه نکاتی را در این زمینه بیان خواهیم کرد.

  • نگهداری عطر و ادکلن در جای تاریک و خنک
    نباید عطر و ادکلن را در معرض نور و گرما قرار دهید به دلیل اینکه باعث از بین رفتن ترکیبات معطر موجود در آن ها می شود. بهترین مکان برای نگهداری عطر و ادکلن در محیط های خنک و تاریک است. بهتر است این مکان به دور از پنجره ها و نور مستقیم خورشید باشد.
  • نگه داشتن جعبه عطر و ادکلن
    برخی از افراد پس از خرید، جعبه عطر و ادکلن را دور می اندازند. این جعبه ها برای محافظت از این محصولات طراحی شده اند به همین علت باید آن ها را نگه دارید. این بسته بندی ها در برابر عوامل خارجی از این محصولات محافظت می کنند. تا جایی که امکان دارد عطر و ادکلن را در جعبه اصلی خود نگهداری کنید.
  • توجه به دما
    نگه داشتن عطر و ادکلن در فضاهای گرم یا سرد کار صحیحی نیست. حتما به دمای محیط مورد نظر توجه لازم را داشته باشید. عطر و ادکلن را در مکانی قرار دهید که دارای دمای متعادلی باشد و نوسانات شدید دمایی در آن رخ ندهد.
  • استفاده در زمان مناسب
    به صورت کلی عطرها و ادکلن ها در دسته محصولات فاسد شدنی قرار نمی گیرند اما مانند هر محصول دیگری از ماندگاری مشخصی برخوردار هستند. بهتر است این محصولات را در زمان مناسب استفاده کنید به دلیل اینکه پس از مدتی قدرت خود را از دست می دهند و بوی آن ها تغییر می کند.

ساده‌ترین راهکار برای افزایش ماندگاری عطر روی بدن

همه افرادی که از عطر استفاده می کنند تمایل دارند که ماندگاری آن ها بالا باشد. گاهی اوقات پس از گذشتن چند ساعت از عطر زدن هیچ اثری از رایحه آن باقی نمی ماند. برای افزایش ماندگاری عطر روی بدن راهکار ساده ای وجود دارد.
برای اینکه ماندگاری عطر روی بدن و لباس شما افزایش پیدا کند بهتر است که پس از حمام کردن از آن استفاده کنید. واقعیت این است که عطرها روی پوست های هیدراته شده ماندگاری بیشتری دارند. هنگامی که شما از حمام خارج می شوید منافذ پوستتان هنوز باز هستند به همین علت بهترین زمان برای استفاده از عطر محسوب می شود.

شیوه مصرف صحیح‌ از عطر‌ و ادکلن

شیوه مصرف صحیح‌ از عطر‌ و ادکلن

سخن آخر درباره نحوه استفاده صحیح از عطر و ادکلن

در این مطلب نحوه استفاده صحیح از عطر و ادکلن را بررسی کردیم. خرید یک عطر مناسب با ماندگاری بالا مهم است اما نباید از نحوه صحیح استفاده از آن غافل شد. استفاده درست از عطر و ادکلن باعث افزایش ماندگاری آن ها می شود از آن گذشته برای دیگران نیز آزاردهنده نخواهد بود. بهتر است از عطر در بخش هایی از بدن استفاده نمایید که بهترین نتیجه را داشته باشد.درپایان هم مقاله عطر و ادکلن چه تفاوتی با هم دارند؟ را مطالعه کنید.

سوالات متداول درباره نحوه استفاده صحیح از عطر و ادکلن

1-مهم ترین نکته در زمان انتخاب عطر برای موها چیست؟
اگر قصد استفاده از عطر برای موهای خود را دارید بهتر است نوعی را انتخاب کنید که فاقد الکل باشد.

2-آیا تست عطر پیش از خرید ضروری است؟
بله، توصیه می کنیم پیش از خرید عطر را روی پوست خود تست کنید. بدن افراد با یکدیگر تفاوت هایی دارد و ممکن است این محصولات در هر شخصی بوی متفاوتی داشته باشند.

3-آیا در زمان انتخاب عطر و ادکلن باید به فصل توجه کنیم؟
بله، حتما در زمان انتخاب عطر و ادکلن به فصل توجه کنید. رایحه های سبک و مطبوع انتخاب های بهتری برای فصل های بهار و تابستان هستند. رایحه های گرم نیز مناسب فصل های پاییز و زمستان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *